Welkom op de vernieuwde webshop van La Ligna, nu met nóg meer merken! Maak een nieuw account aan of bestel zonder account. Klik hier voor meer informatie.

Veelgestelde vragen

Bekijk hieronder de veelgestelde vragen. Mocht je vraag er niet tussen staan, dan kan je natuurlijk altijd even contact opnemen met onze klantenservice via klantenservice@laligna.nl of 085-0409110.

Bestellen

Artikelen zoeken
In principe zijn alle artikelen van La Ligna te vinden in de webshop. Wanneer een artikel niet is te vinden op www.laligna.nl dan is deze waarschijnlijk uitverkocht. Wil je het zeker weten? Neem dan contact op met onze klantenservice door te mailen naar klantenservice@laligna.nl. Het zoeken naar een artikel binnen de website gaat heel eenvoudig. Je kunt gebruikmaken van de menufilters aan de linkerzijde of gebruikmaken van de zoekfunctie aan de bovenzijde van de webpagina.
 
Bestel de juiste maat
Wil je zeker weten of je de juiste maat gaat bestellen? Maak dan gebruik van onze maattabel. In de maattabel vind je een overzicht van de maten die La Ligna gebruikt. Het is ook mogelijk om je maten op te laten meten in één van onze La Ligna winkels.
Bestelprocedure

Bestellen bij La Ligna gaat snel en eenvoudig. In onze webshop vind je een grote verscheidenheid aan artikelen. Via onderstaande stappen heb je de bestelprocedure binnen enkele minuten afgerond.
 
Kies je artikelen

  • Kies de juiste maat en kleur van het gewenste product en plaats de artikelen in je shoppingbag via de bestelknop.
  • Verder winkelen? Klik dan op 'verder winkelen'. Wil je jouw shoppingbag bekijken? Klik dan op 'bekijk shoppingbag'.
  • Wil je meer dan één artikel van hetzelfde? Verander het aantal en de prijs wordt automatisch aangepast.
  • Optioneel: actiecode invoeren onder het kopje 'actiecode'.
  • Klaar met winkelen? Klik op de knop 'afrekenen' om de bestelling af te ronden.

Voer je gegevens in

  • Log in op jouw La Linga-account of maak een nieuw account aan. Om je bestelling te kunnen verwerken hebben we je adresgegevens nodig zodat wij weten waar we het artikel naar toe moeten sturen.
  • Kies het gewenste bezorgadres. Je kunt je artikelen thuis laten bezorgen met PostNL.
  • Je kunt je bestelling ook op een ander adres dan het factuuradres laten afleveren. Zet dan een vinkje bij 'afwijkend verzendadres toevoegen' en vul vervolgens de adresgegevens in.
  • Kies de gewenste betaalwijze en klik op 'volgende'.  

Controleer je bestelling

  • In dit scherm zie je een overzicht van je bestelling en de door jouw ingevoerde gegevens.
  • Als deze gegevens juist zijn, klik dan op de knop 'bevestig bestelling' om je bestelling te bevestigen. Is er iets niet juist ingevuld? Klik dan op de knop “vorige” om je gegevens of bestelling aan te passen.
  • Je wordt vervolgens doorgestuurd naar de door jouw gekozen betaalmethode.

Betalen 

Je kunt kiezen uit directe of indirecte betaalmethoden.
 
Directe betaling (voor snelle levering):

  • iDeal
  • Mastercard
  • Visa

 
Wanneer je een bestelling plaatst bij www.laligna.nl stem je in met onze algemene voorwaarden.

Bevestigingsmail
Direct na het plaatsen van je bestelling ontvang je van ons een bevestigingsmail. Hierin staan de gegevens van je bestelling. Heb je geen bevestigingsmail ontvangen? Dan is het door jou opgegegeven e-mailadres niet geldig of niet compleet. Via je La Ligna-account kun je je opgegeven e-mailadres controleren en indien nodig wijzigen. Kloppen je persoonsgegevens en je bestelling? Neem dan voor de zekerheid contact op met onze klantenservice via klantenservice@laligna.nl. 
Status van je bestelling
Door in te loggen in je La Ligna-account op www.laligna.nl kun je de status van je bestelling volgen. De informatie over je bestelling kun je vinden onder het kopje 'Jouw bestellingen'.
Bestelling wijzigen of annuleren
Wanneer de betaling al heeft plaatsgevonden, is het niet meer mogelijk om jouw bestelling te wijzigen of te annuleren. Mocht je nog meer artikelen willen bestellen, dan zal je een nieuwe bestelling in onze webshop moeten plaatsen. Uiteraard is het wel mogelijk om een bestelling te retourneren. Als je artikelen wilt retourneren, dien je de artikelen onbeschadigd in de originele verpakking te retourneren samen met de retourbon en op te sturen naar:

La Ligna Retouren
Rijnkade 186
1382GT Weesp

Vanzelfsprekend is het ook mogelijk om naar een van de La Ligna winkels te gaan om je product te ruilen.
Bestellen vanuit het buitenland
Momenteel verzenden wij via de webshop alleen bestellingen naar:
  • België (€3,95 verzendkosten)
  • Luxemburg (€3,95 verzendkosten)
  • Duitsland (€3,95 verzendkosten)
  • Frankrijk (€8,95 verzendkosten)
  • Italie (€8,95 verzendkosten)
  • Spanje (€8,95 verzendkosten)
  • Verenigd Koninkrijk (€8,95 verzendkosten)
  • Oostenrijk (€8,95 verzendkosten)
  • Denemarken (€8,95 verzendkosten)
  • Noorwegen (€8,95 verzendkosten)
  • Zweden (€8,95 verzendkosten)
Mocht je de bestelling naar een ander land willen versturen, neem dan contact op met onze klantenservice. 

Betalen

Betaalmogelijkheden

Je kunt op verschillende manieren je webshop bestelling betalen. 

  • iDEAL
  • Mastercard
  • Visa
  • MisterCash
  • Achteraf betalen
Betaling via iDEAL

Heb je toegang tot internetbankieren bij jouw bank? Dan kun je zonder speciale software gebruik maken van iDEAL, de gemakkelijkste manier van betalen op internet. iDEAL wordt ondersteund door de grote Nederlandse banken, zoals SNS Bank, ING, Rabobank en ABN AMRO. iDEAL is een onafhankelijke betalingspartner die op een veilige wijze de transactie tussen jou en La Ligna plaats laat vinden. Wanneer je je bestelling afrondt, betaal je via het officiële iDEAL-scherm. Dit betekent dus een veilige verbinding en een veilige transactie.
 
Hoe werkt de betaling via iDEAL?

  • Bij het afrekenen van de bestelling kun je aangeven dat je met iDEAL wilt betalen.
  • Klik op de iDEAL-betaalknop en selecteer je bank.
  • Vervolgens word je doorgeleid naar je eigen bank waar de betaalopdracht voor je klaar staat.
  • Je wordt door jouw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en je autoriseert de betaling.
  • Het bedrag wordt direct van je betaalrekening afgeschreven en La Ligna wordt geïnformeerd dat de bestelling is betaald.
Betaling via creditcard
Wanneer je in het bezit bent van een creditcard is het mogelijk om in de webshop van La Ligna je bestelling te betalen met je creditcard. La Ligna accepteert twee creditcards: Visa en Mastercard. Je gegevens worden direct geverifieerd bij de creditcardmaatschappij, die de betaling na enkele seconden goedkeurt. De betaling wordt dan direct overgemaakt naar La Ligna. Het kan natuurlijk voorkomen dat je creditcardbetaling wordt afgekeurd, bijvoorbeeld omdat je limiet is bereikt, in dat geval krijg je meteen de mogelijkheid om het opnieuw te proberen of om een andere betaalmethode te kiezen.
Veilig online betalen
In de webshop van La Ligna betaal je altijd via onze betalingspartner Buckaroo. Dit is een onafhankelijke derde partij tussen jou en La Ligna. Buckaroo waarborgt jouw veiligheid met een veilige SSL-verbinding. Deze verbinding, bekend door het groene slotje linksboven in het beeldscherm, garandeert een veilige transactie tussen jou en je bank. Dit is een sterke vorm van encryptie (versleuteling) die voorkomt dat kwaadwillende jouw gegevens kunnen gebruiken. Jouw bank zal tijdens de transactie het transactiescherm in het beeldscherm plaatsen. Zo ben je vertrouwd en veilig online aan het winkelen. Al je gegevens, inclusief je creditcardnummer, worden beveiligd met SSL. Je creditcardnummer wordt bovendien slechts eenmalig gebruikt voor de betaling van de order en niet verder opgeslagen. La Ligna kan jouw gegevens daarom nooit nog een tweede keer gebruiken. Betaal je vanuit het buitenland? Ook dan vinden je betalingen plaats op een veilige SSL-verbinding.
Actiecodes
Regelmatig heeft La Ligna acties voor vaste klanten waarbij onder andere ook actiecodes worden uitgedeeld. Indien je staat ingeschreven voor onze nieuwsbrief word je automatisch op de hoogte gehouden van deze acties en ontvang je de bijbehorende actiecodes. De actiecodes geven je recht op een bepaalde korting op (een deel van) het assortiment van La Ligna. Ben je in het bezit van een actiecode en wil je deze gebruiken? Tijdens het bestelproces krijg je de mogelijkheid om je geldige actiecode in te voeren. Vervolgens wordt automatisch de korting op je bestelling verrekend.

Bezorgen

Verzendkosten
Bij La Ligna bedragen de verzendkosten voor alle afleveradressen binnen Nederland €3,95 per bestelling. Bestel je voor meer dan €75,- dan vervallen de verzendkosten. Dit is een vast bedrag, ongeacht het aantal artikelen dat je bestelt.
Levertijd

Wanneer je bestelling voor 15.00 uur bij ons binnenkomt op werkdagen van maandag t/m vrijdag (en is betaald), wordt deze, tenzij anders aangegeven, dezelfde dag verzonden. Afhankelijk van PostNL zal dit de volgende dag worden aangeboden bij het gekozen afleveradres.

Er zijn hier een aantal uitzonderingen op:

  • Het artikel is niet direct bij ons op voorraad. Het artikel zal dan uit een winkel gehaald worden waardoor de levertijd langer is dan normaal.
  • Het betreft een sale-artikel. Tijdens de sale kan het drukker zijn dan normaal en kan het voorkomen dat een bestelling langer duurt dan je van ons gewend bent.
  • Tijdens de decembermaand kan de levertijd oplopen i.v.m. de december drukte bij PostNL.
Indien je niet thuis bent
Alle bestellingen die bij La Ligna binnenkomen, worden als pakket bij PostNL aangeboden. Wanneer een pakket niet bij de geadresseerde afgeleverd kan worden, wordt het bij de buren aangeboden. Als het pakket ook bij de buren niet afgeleverd kan worden, wordt het de volgende dag nog een keer aangeboden. De kans is dus aanwezig dat de zending dan een dag later wordt ontvangen. Als jij en de buren ook bij de tweede aanbieding niet thuis zijn, dan wordt er door de medewerker van PostNL een bericht in je brievenbus achtergelaten. Daarop staat bij welk postkantoor of PostNL Servicepunt je het pakket kunt ophalen. Hiervoor heb je drie weken de tijd.
Ander bezorgadres opgeven
La Ligna maakt het mogelijk om op elk gewenst adres je bestelling af te leveren. Tijdens het plaatsen van de bestelling kun je elk gewenst afleveradres invoeren.
 
Afhalen in de winkel

Tijdens de bestelprocedure kun je in je winkelmandje aangeven dat je je bestelling graag af wilt halen in een La Ligna winkel bij jou in de buurt. In dat geval nemen wij de verzendkosten voor onze rekening. Na het plaatsen van de bestelling ontvang je een e-mail op het opgegeven e-mailadres. Je wordt gebeld door één van onze medewerkers zodra de bestelling binnen is en je deze kunt ophalen. 

Wat zijn voor mij de voordelen van het afhalen in de winkel? 

  • Je betaalt geen verzendkosten
  • Je krijgt direct advies bij het bestelde artikel en kunt als je dit wenst meteen bijpassende artikelen erbij zoeken.
  • Wanneer het artikel toch niet goed valt, de maat niet goed is of niet geheel jouw smaak is, kun je het artikel gelijk achterlaten in de winkel.
Status van je bestelling
Door in te loggen in je account op www.laligna.nl kun je de status van je bestelling volgen. Daarnaast word je door middel van mailtjes ook op de hoogte gehouden. Zo ontvang je na verzending van de bestelling een mail met de track & trace code zodat je het pakket zelf kan volgen en de geplande bezorgtijd van PostNL kan zien. 
Bezorgen in het buitenland
Momenteel verzenden wij via de webshop alleen bestellingen naar:
  • België (€3,95 verzendkosten)
  • Luxemburg (€3,95 verzendkosten)
  • Duitsland (€3,95 verzendkosten)
  • Frankrijk (€8,95 verzendkosten)
  • Italie (€8,95 verzendkosten)
  • Spanje (€8,95 verzendkosten)
  • Verenigd Koninkrijk (€8,95 verzendkosten)
  • Oostenrijk (€8,95 verzendkosten)
  • Denemarken (€8,95 verzendkosten)
  • Noorwegen (€8,95 verzendkosten)
  • Zweden (€8,95 verzendkosten)
Mocht je de bestelling naar een ander land willen versturen, neem dan contact op met onze klantenservice. 

Ruilen of retourneren

Retourneren en ruilen van offline aankopen
Mocht je toch niet helemaal tevreden zijn over de artikelen die je bij een van onze winkels hebt aangeschaft, dan is ruilen bij La Ligna geen probleem. Je kan het gekochte artikel met aangehecht prijskaartje en de kassabon binnen 8 dagen ruilen. Je kan er ook voor kiezen om je geld terug te krijgen. Let op: afgeprijsde of SALE artikelen kunnen enkel geruild worden.
Retourneren en ruilen van online aankopen

Ik ben niet tevreden over mijn online aankopen. Kan ik de gekochte artikelen nog ruilen of retourneren? 

Heb je in onze webshop een kledingstuk besteld en wil je het artikel retourneren? Dat is geen probleem.  Na ontvangst van het artikel heb je 14 dagen lang herroepingrecht. Je krijgt dan natuurlijk je geld terug. La Ligna zal je geld zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 (dertig) dagen na de terugzending terugbetalen. De enige voorwaarde is dat het artikel ongebruikt en onbeschadigd is en dat je de retourbon volledig en juist hebt ingevuld. De artikelen kunnen NIET geruild worden voor een ander artikel, wel voor een andere maat. 

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren? 

Als je de artikelen wilt retourneren, dien je de artikelen onbeschadigd in de originele verpakking te retourneren samen met de retourbon.

Je kan de artikelen opsturen naar:
SAS Online B.V
T.a.v. La Ligna Retouren
Rijnkade 186    
1382GT Weesp
Nederland


Wil je geen extra kosten maken voor het retourneren? Dat kan! Lever je pakket dan in bij een van onze winkels. Zij zullen dan zorg dragen voor het retourneren van de bestelling. Zodra deze retour bij ons in het magazijn is ontvang je per mail een bevestiging,

Er zijn enkele uitzonderingen die niet in aanmerking komen voor restitutie. Deze zijn:  

  • Artikelen die gebruikt, beschadigd of incompleet zijn
  • Artikelen waarvan de originele labels zijn verwijderd
  • Artikelen die gedragen of gewassen zijn
  • Artikelen waarbij zelf is getracht een gebrek te herstellen
  • Artikelen waarvan de gebruiksaanwijzing en/of gebruiksinstructies niet zijn opgevolgd.

 
Na ontvangst van je retourzending ontvangt je een bevestiging van La Ligna. De retourgezonden artikelen worden gecontroleerd. Na controle wordt het aankoopbedrag binnen 30 dagen terugbetaald.

Hoe kan ik mijn artikelen ruilen voor een andere maat?
Wil je een online besteld artikel ruilen? Retourneer het desbetreffende artikel en bestel het gewenste artikel opnieuw. Wil je het artikel ruilen voor een andere kleur of model? Plaats hiervoor een nieuwe bestelling en retourneer je oude artikel.

Kosten voor retourneren
Voor het retour zenden van je bestelling naar La Ligna betaal je de kosten die in rekening worden gebracht bij het postkantoor. Geef je de bestelling af bij een van onze winkels dan betaal je geen extra kosten om je bestelling te retourneren.
Retourbetaling

La Ligna streeft ernaar om zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 30 werkdagen, je geld terug te storten op je bank- of girorekening of je creditcard account. Indien er een retourbetaling plaatsvindt aan een creditcard, kan het voorkomen dat je dat niet meteen opmerkt. Dit kan voorkomen als het bijgeschreven bedrag niet op de bankrekening staat bijgeschreven, maar op je creditcardrekening. Het volgende kun je controleren:

  • De creditcard is gekoppeld aan de bank: het aankoopbedrag wordt dan op je bankrekening gestort.
  • De creditcard is niet gekoppeld aan de bank: het aankoopbedrag staat dan op je creditcard rekening.

Retourbetalingen kunnen uitsluitend gedaan worden op de rekening waarmee betaald is. Voor meer informatie kun je contact opnemen met onze klantenservice door een e-mail te sturen naar klantenservice@laligna.nl. 

Klachten en garantie
Als je klachten hebt over de artikelen of service van La Ligna, dan horen wij dat graag. Op die manier kunnen wij eraan werken om jou in de toekomst beter van dienst te zijn. Voor klachten over de aangeschafte artikelen kun je terecht bij het La Ligna filiaal waar je het artikel hebt gekocht of in het geval van een online aankoop via klantenservice@laligna.nl. Voor klachten betreffende de service of andere zaken zouden we je willen vragen contact op te nemen via het e-mailadres klantenservice@laligna.nl.

Het kledingstuk dat ik heb gekocht is beschadigd. Wat nu? 

Als je bij La Ligna een artikel hebt gekocht dat beschadigd is of fabrieksfouten vertoont, dan kun je deze probleemloos terugbrengen naar de winkel. Wij zullen er dan voor zorgen dat je een nieuw exemplaar meekrijgt of dat je, als het artikel niet meer voorradig is, je geld terugkrijgt.

Vaste klanten

Vaste klantenvoordeel
Als vaste klant van La Ligna profiteer je als eerste van exclusieve aanbiedingen, ontvang je uitnodigingen voor modeshows en evenementen en ben je altijd op de hoogte van onze nieuwste mode. Wil jij ook profiteren van het vaste klantenvoordeel? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief. Je ontvangt van ons geen klantenkaart omdat wij bij iedere aankoop jouw gegevens kunnen opzoeken in ons systeem, waardoor een klantenkaart overbodig is.
Mijn account
Bij de eerste bestelling die je plaatst in onze webshop zullen wij je vragen een persoonlijke account aan te maken. Hierin kun je je persoonlijke gegevens invoeren en het bezorgadres.
 
Het aanmaken van een persoonlijke account werkt als volgt:
·         Ga naar 'inloggen'
·         Klik op 'registreren'
·         Voer je persoonlijke gegevens in
·         Voer je e-mailadres in en kies een persoonlijk wachtwoord
·         Klik op 'opslaan'
 
Je persoonlijke account is nu aangemaakt. In de toekomst kun je met je e-mailadres en wachtwoord inloggen in jouw account. Bijvoorbeeld om persoonlijke gegevens aan te passen of om de status van jouw bestelling in te zien. Aan het aanmaken van een La Ligna account zijn geen risico's verbonden. Wij leggen alleen klantgegevens vast om onze klanten te informeren over onze producten en diensten. Wij gaan zeer zorgvuldig om met persoongegevens en zullen adresgegevens nooit verkopen. Zie voor meer informatie ons privacy statement.
Gegevens wijzigen
Ben je verhuisd of wil je andere persoonsgegevens aanpassen? Log dan in op je persoonlijk account. Onder het kopje 'Adresgegevens wijzigen' kun je vervolgens de wijzigingen aanbrengen. Het wachtwoord kun je wijzigen onder het kopje 'Wachtwoord wijzigen'. Heb je geen persoonlijk account of wil je hulp bij het aanpassen van de gegevens? Neem dan contact op met onze klantenservice. De klantenservice is bereikbaar per e-mail via klantenservice@laligna.nl of door ons contactformulier in te vullen. Wij zullen je wijzigingen dan direct doorvoeren in ons klantensysteem.
Nieuwsbrief
Wil je voortaan als eerste op de hoogte zijn van onze nieuwste mode, voorverkoop, speciale acties, exclusieve koopavonden en andere activiteiten? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief. Indien je de nieuwsbrief niet langer wilt ontvangen kun je je eenvoudig weer afmelden door onderaan de e-mail te klikken op 'hier afmelden'. Je wordt dan uit onze mailinglist verwijderd.
Post van La Ligna

Wanneer je ingeschreven staat in ons bestand, krijg je post en e-mail van ons. Mocht je geen post of geen e-mail ontvangen, dan kan het zijn dat er een fout in het adres zit of dat we je complete gegevens nog niet hebben. Je kunt dan een mail sturen naar klantenservice@laligna.nl met je adresgegevens. Ben je nog geen vaste klant van La Ligna? Dan kun je je aanmelden via onze registreerpagina.

Ontvang je momenteel post van La Ligna en wil je onze post niet langer ontvangen? Stuur dan een e-mail met daarin je adresgegevens naar klantenservice@laligna.nl

Cadeaubonnen
La Ligna verkoopt geen eigen cadeaubonnen.

Voorwaarden

Bescherming persoonsgegevens

Bescherming persoonsgegevens

Al je gegevens worden vertrouwelijk en beveiligd opgeslagen op onze beveiligde server. La Ligna houdt zich aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP).
 
Het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) ziet er persoonlijk op toe dat persoonsgegevens zorgvuldig worden gebruikt en jouw privacy ook in de toekomst gewaarborgd blijft. 

Recht op inzage

Als betrokkene heb je het recht om inzage te verzoeken in jouw gegevens en het gebruik daarvan door La Ligna. Als betrokkene kun je bij de organisatie vragen of je persoonsgegevens worden gebruikt. Als dat het geval blijkt te zijn, geeft de organisatie je binnen vier weken een overzicht.
 

Recht op correctie

Op basis van de inzage in je gegevens kun je de organisatie verzoeken de gegevens te verbeteren, aan te vullen, te verwijderen of af te schermen. Dat kan als de gegevens die gebruikt worden door de organisatie feitelijk onjuist, onvolledig of niet ter zake dienend zijn voor het doel of de doeleinden van de verwerking.

Beveiligde verbinding Buckaroo

Beveiligde verbinding Buckaroo

Via La Ligna betaal je via onze betalingspartner Buckaroo.
 
Veilig betalen met Buckaroo:
·         Zelf online betalingen regelen.
·         Duidelijke vertrouwde betalingsschermen vanuit je eigen bank.
·         DocData is een onafhankelijke derde partij tussen jouw en La Ligna B.V.
·         Veilige betalingsverbinding.
 
Buckaroo waarborgt uw veiligheid met een veilige SSL-verbinding. Buckaroo is inmiddels uitgegroeid tot een toonaangevende payment service provider (PSP) in Europa.

SSL-verbinding

Transacties vinden plaats op een veilige SSL verbinding. Deze verbinding (bekend door het gele slotje rechts onder in uw beeldscherm) garandeert een veilige transactie tussen jouw en je bank. Dit is een sterke vorm van encryptie (versleuteling), die voorkomt dat kwaadwillende je gegevens kunnen gebruiken. De bank zal tijdens de transactie het transactiescherm in het beeldscherm plaatsen. Zo ben je vertrouwd en veilig online aan het winkelen. Doordat de bank via La Ligna verbinding maakt via een SSL verbinding zal alleen het pictogram (het gele slot) komen te vervallen. Dezelfde SSL veiligheid is daarentegen wel aanwezig. Ook vanuit het buitenland vinden je betalingen plaats op een veilige SSL verbinding.
 
Al jouw gegevens, inclusief uw creditcardnummer, worden beveiligd met SSL. Jouw creditcardnummer wordt bovendien maar eenmalig gebruikt voor betaling van je bestelling en niet verder opgeslagen. La Ligna zal jouw gegevens daarom nooit nog een tweede maal kunnen gebruiken.

Privacy Statement

Voor La Ligna is het van groot belang dat klantgegevens zorgvuldig worden verwerkt. De klantgegevens worden dan ook met de grootst mogelijk zorg behandeld en beveiligd. La Ligna houdt zich aan de eisen die de Wet Bescherming Persoonsgegevens stelt aan een zorgvuldige gegevensverwerking.
 
De verantwoordelijke voor de gegevensverwerking is La Ligna, Flevolaan 21a, 1382JX Weesp. De verwerking van persoonsgegevens is aangemeld bij het College Bescherming Persoonsgegevens, te Den Haag.
 
Verwerking van persoonsgegevens

La Ligna legt klantgegevens vast, wanneer u klant bent van La Ligna. Om u optimaal van dienst te kunnen zijn, legt La Ligna klantgegevens vast door middel van een klantenkaart of wanneer u contact heeft met La Ligna. La Ligna gebruikt deze gegevens voor de uitvoering van een overeenkomst, het klantenkaartprogramma, (extra) service en om u op de hoogte te houden van bijvoorbeeld de start van een nieuwe collectie of extra kortingen. Daarnaast kan La Ligna u informeren over producten en diensten van zorgvuldig geselecteerde partners die voor u relevant kunnen zijn. Indien u geen prijs stelt op informatie van La Ligna of u wilt de toestemming voor het gebruik van uw e-mailadres intrekken, dan kunt u dit schriftelijk melden bij: La Ligna, Flevolaan 21a 1382 JX Weesp of per e-mail aan klantenservice@laligna.nl.

Clickgedrag

Op de website van La Ligna worden algemene bezoekgegevens bijgehouden, zonder dat deze bezoekers identificeren, zoals de meest gevraagde pagina's. Het doel hiervan is om de inrichting van de website te optimaliseren. Ook kunnen deze gegevens worden gebruikt om voor meer gerichte informatie op de site te zetten. Op deze wijze kan La Ligna haar dienstverlening aan haar klanten verder optimaliseren.

Gebruik van Cookies

La Ligna maakt bij het aanbieden van haar diensten gebruik van cookies. Dit is een eenvoudig klein bestandje met gegevens dat op de harde schijf van uw computer wordt opgeslagen. La Ligna maakt gebruik van tijdelijke cookies. Deze cookies bevatten geen persoonsgegevens en worden enkel gebruikt om het gebruik van de website van La Ligna voor u gemakkelijker te maken.
 
Daarnaast maakt La Ligna ook gebruik van een speciaal cookie. Aan de hand van dit cookie kan onze website u herkennen, de volgende keer dat u op de website langskomt. Met behulp van dit cookie kan de site speciaal op u worden ingesteld; een hulpmiddel om het gebruik van de site voor u nog aangenamer te maken. Als u in uw browser het gebruik van cookies heeft uitgezet, kunt u nog steeds de meeste onderdelen van de website bezoeken.

La Ligna maakt tevens gebruik van remarketing. Wanneer u een bezoek heeft gebracht aan de website van La Ligna is de kans aanwezig dat u daarna tijdens het bezoeken van andere websites advertenties van La Ligna te zien krijgt. Op deze manier hebben wij de mogelijkheid om u op de hoogte te houden van onze nieuwste collectie en laatste acties. Wilt u liever geen reclame-uitingen zien van La Ligna tijdens het bezoeken van andere sites? Dan kunt u zich afmelden door uw Google Ads Instellingen aan te passen.

La Ligna en andere websites

Op de website van La Ligna treft u een aantal links aan naar andere websites. La Ligna kan echter geen verantwoordelijkheid dragen met betrekking tot de omgang door die partijen met uw gegevens. Lees hiervoor de privacyverklaring, indien aanwezig, van de website die u bezoekt.

Vragen

Heeft u vragen of opmerkingen over ons privacybeleid, dan kunt u deze richten aan La Ligna, Flevolaan 21a 1382 JX Weesp of per e-mail aan klantenservice@laligna.nl.
 
Wijzigingen

La Ligna behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in de privacyverklaring. Check daarom regelmatig de privacyverklaring voor het privacybeleid van La Ligna.
 
Weesp, 2018

Algemene Voorwaarden

Algemene voorwaarden
De Algemene Voorwaarden van SAS Online B.V. zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen de Klant en SAS Online B.V. en de uitvoering daarvan via internet en/of de winkels van SAS Online B.V.
 
Onder de Algemene Voorwaarden worden verstaan:
1. SAS Online: SAS Online B.V., Kon. Wilhelminaplein 1, WFC Fashion Garden 4.08.03, 1062 HG Amsterdam in het verdere document SAS Online genoemd.
2. Klant: de natuurlijke persoon die, niet handelende in de uitoefening van beroep of bedrijf, als klant producten en/of diensten afneemt of in reparatie geeft bij SAS Online.
3. Kaarthouder: de natuurlijke persoon die, niet handelende in de uitoefening van beroep of bedrijf, als kaarthouder producten en/of diensten afneemt of in reparatie geeft bij SAS Online.
4. Producten en/of diensten: producten en/of diensten op het gebied van (dames)mode en lifestyle en andere (verwante) artikelen voor zover zij worden verkocht door SAS Online.
5. Overeenkomst: de koop met betrekking tot producten en/of diensten van SAS Online die tot stand komt op het moment van aanvaarding door de Klant van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
 
SAS Online B.V.
Kon. Wilhelminaplein 1
WFC Fashion Garden 4.08.03
1062 HG Amsterdam
Nederland
 
Telefoon         +31 (0)85 040 91 80
E-mail             klantenservice@laligna.nl
 
Bankrekening NL68INGB0006656100
KvK                  54481341
BTW                NL851322475B01
 
 
 
1. SAS Online staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties en dat zij voorts de eigenschappen bezitten die voor normaal gebruik nodig zijn, tevens voor bijzonder gebruik voor zover dat is overeengekomen.
2. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
3. Elk aanbod is onder voorbehoud van kennelijke druk-, zet- of programmeerfouten. De klant heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde gegevens onverwijld aan SAS Online te melden.
 
Betalen
4. Wanneer vooruitbetaling is afgesproken, maximaal tot 50% van het aankoopbedrag, kan de klant geen recht ontlenen aan de uitvoering van de desbetreffende overeenkomst of het desbetreffende verzoek tot verlening van dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
5. In geval van niet-tijdige betaling door de klant heeft SAS Online de bevoegdheid om wettelijke rente in rekening te brengen, te rekenen vanaf de dag van intreding van het verzuim, na schriftelijke ingebrekestelling, tot aan de dag van betaling. De eventueel door SAS Online gemaakte buitengerechtelijke incassokosten komen voor rekening van de klant.
6. SAS Online kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de klant aan haar betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst. Indien SAS Online op grond van dit onderzoek goede
gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is SAS Online gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
 
Prijzen
7. De in het aanbod van producten en/of diensten genoemde prijzen zijn in Euro’s (€), inclusief BTW, exclusief bezorgkosten.
8. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW-tarieven.
 
Afleveringen
9. Aflevering wordt geacht te zijn gedaan op het moment dat SAS Online de klant in het bezit van het gekochte product stelt.
10. Na aflevering gaat het risico van beschadiging en/of vermissing van de producten over op de Klant.
11. In geval van overmacht is SAS Online niet gehouden tot vergoeding van de daardoor bij de klant ontstane schade.
12. Indien de Overeenkomst in een winkel van SAS Online wordt gesloten, liggen de Algemene Voorwaarden ter inzage in de desbetreffende winkel van SAS Online om op verzoek ter hand te worden gesteld aan de klant.
 
Ruilen
13. Tenzij anders overeengekomen, heeft de klant het recht om het gekochte product te ruilen binnen 14 dagen na de datum van levering van het gekochte product tegen overlegging van de originele aankoopbon.
14. Het recht op ruiling geschiedt overeenkomstig de voorwaarden in artikel 5 lid 5 tot en met 8 van de Algemene Voorwaarden.
 
Wijze van betaling
15. Het aan SAS Online verschuldigde bedrag dient direct bij plaatsing van de bestelling te worden voldaan, tenzij anders wordt overeengekomen.
16. In het geval een factuur via Klarna wordt toegezonden geldt een betalingstermijn van 14 (veertien) dagen na ontvangst van de factuur door de klant, tenzij een andere betalingstermijn is overeengekomen. De klant is automatisch in verzuim wanneer na het verstrijken van de betalingstermijn het verschuldigde bedrag niet is betaald.
 
 
17. Indien de overeenkomst elektronisch wordt gesloten, wordt de tekst van deze Algemene Voorwaarden langs elektronische weg aan de klant ter beschikking gesteld op zodanige wijze dat deze door de klant op een eenvoudige manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame
gegevensdrager en uitgeprint.
18. De overeenkomst komt tot stand op het moment dat SAS Online de bestelling van de klant per e-mail bevestigt.
19. In de volgorde van ontvangst worden de door SAS Online geaccepteerde bestellingen verstuurd naar de klant en uiterlijk binnen 30 (dertig) dagen uitgevoerd indien niet een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de klant hiervan uiterlijk één maand nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. SAS Online heeft in dat geval het recht om de bestelling zonder kosten te annuleren en betaalt het eventueel vooruitbetaalde bedrag terug.
 
Zichttermijn
20. Bij de aankoop van producten heeft de klant de mogelijkheid om de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden c.q. de gekochte producten te ruilen gedurende 14 (veertien) dagen, ingaande op de dag na ontvangst van het product door of namens de klant.
21. Tijdens deze termijn zal de klant zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. De klant zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en, indien redelijkerwijze mogelijk, in de originele staat en verpakking aan SAS Online retourneren, conform de door SAS Online verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
22. Indien de klant gebruik maakt van zijn herroepingrecht en de producten terugzendt naar SAS Online, worden geen kosten voor terugzending in rekening gebracht.
23. Indien de klant een bedrag betaald heeft, zal SAS Online dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 (veertien) dagen na de terugzending of herroeping c.q. ruiling, terugbetalen.
24. Het herroepingrecht is in ieder geval niet van toepassing op de (ver)koop van zaken die tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de klant, dat wil zeggen speciaal op maat gemaakt, of waarbij uitdrukkelijk wordt vermeld dat deze niet kunnen worden geruild.
 
Adres van levering, levertijden en adreswijziging
25. Als adres van levering geldt het adres dat de klant aan SAS Online kenbaar heeft gemaakt.
26. Bestellingen gedaan op www.laligna.nl, gedaan op werkdagen voor 15:00 uur, worden dezelfde dag door SAS Online verzonden. De klant dient de bestelling vooraf te betalen (iDeal of creditcard) en als afleveradres een huisadres op te geven in een van de volgende landen: Nederland, België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië, Ierland, Italië, Luxemburg, Malta Spanje, Canada of Verenigde Staten. Andere landen zijn op aanvraag mogelijk. Onder bepaalde omstandigheden kan de levertijd maximaal twee weken duren. De klant wordt hier vooraf op geattendeerd.
27. Indien een bestelling, gedaan op www.laligna.nl, door de klant wordt afgehaald in één van de SAS Online filialen, of betaald wordt per overboeking bedraagt de levertijd maximaal 2 (twee) weken.
28. De klant is verplicht SAS Online van iedere adreswijziging op de hoogte te stellen. Zolang SAS Online geen verhuisbericht heeft ontvangen, wordt de klant geacht woonachtig te zijn op het laatst bij SAS Online bekende adres.
 
Wijze van betaling
29. SAS Online biedt de mogelijkheid om via internet te betalen. Tijdens het bestelproces kan de klant de wijze van betaling via internet autoriseren of kiezen voor achteraf betalen via een per mail toegestuurde factuur van Klarna.
30. SAS Online treft passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt voor een veilige webomgeving.
 
Bijdrage in bezorgkosten
31. De klant betaalt per bestelling eenmalig een bijdrage in de bezorgkosten.
32. De hoogte van de bezorgkosten is € 3,95 voor een bestelling die de klant via de SAS Online webshop wenst af te handelen. Indien de klant een bestelling plaatst boven €75, worden er geen verzendkosten in rekening gebracht. Echter bij retournering, mocht de klant uitkomen onder de €75, worden er alsnog €3,95 bezorgkosten in rekening gebracht. Indien de klant de bestelling ophaalt in een SAS Online filiaal, worden geen bezorgkosten in rekening gebracht.
33. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten tijdig, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij SAS Online, nadat de klant de gebreken heeft geconstateerd.
34. Bij SAS Online ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 (veertien) dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door SAS Online binnen de termijn van 14 (veertien) dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de klant een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
35. Alvorens van het klachtrecht gebruik kan worden gemaakt, dient de klant op verzoek van SAS Online aan te tonen, dat de overeenkomst waarop de klacht betrekking heeft met SAS Online is gesloten tegen overlegging van het originele aankoopbewijs c.q. het bewijs van inname ter reparatie c.q. het bewijs van opdracht tot het (ver)maken van het gekochte artikel en/of de artikelen te bewaren.
 
SAS Online legt klantgegevens vast voor de uitvoering van een overeenkomst, het klantenkaart programma en om te informeren over (nieuwe) producten en/of diensten van SAS Online en zorgvuldig geselecteerde partners. Hierbij houdt SAS Online rekening met de voorkeuren van de klant. Indien de klant geen prijs stelt op informatie van SAS Online of de toestemming voor het gebruik van haar e-mail adres wil intrekken, dan kan de klant dit schriftelijk melden bij: SAS Online B.V.
Kon. Wilhelminaplein 1
WFC Fashion Garden 4.08.03
1062 HG Amsterdam
Nederland of per e-mail aan klantenservice@laligna.nl. Zie voor meer informatie de privacystatement op www.laligna.nl.
 
SAS Online behoudt zich het recht voor het klantenkaartprogramma te beëindigen zonder opgaaf van redenen.
 
Alle overeenkomsten, waarop deze voorwaarden van toepassing zijn verklaard, zijn onderworpen aan Nederlands recht.
 
Wijzigingen in deze Algemene Voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de klant meest gunstige bepaling zal prevaleren.
 
Amsterdam, 2018