La Ligna - Ruilen en Retourneren

Ruilen en Retourneren

RUILEN EN RETOURNEREN


Terug naar het overzicht
 

4.    Retourbetaling
5.    Klachten en garantie


1. Ruilen in de winkel

Mocht je toch niet helemaal tevreden zijn over de artikelen die je bij ons in de winkel hebt aangeschaft, dan is ruilen bij La Ligna geen probleem. Je kan het gekochte artikel met aangehecht prijskaartje en de kassabon binnen 8 dagen ruilen. Je kan er ook voor kiezen om je geld terug te krijgen. Actie-artikelen mogen in de winkels eveneens geretourneerd worden. Let op! Artikelen uit de opruiming/SALE mogen niet worden geruild.

» Naar boven

 

2. Retourneren en ruilen van online aankopen

Ik ben niet tevreden over mijn online aankopen. Kan ik de gekochte artikelen nog ruilen of retourneren?

Heb je in onze webshop een kledingstuk besteld en wil je het artikel retourneren? Dat is geen probleem. Binnen 14 dagen kun je je artikelen retourneren. Je moet dan wel in het bezit te zijn van een retournummer. Na ontvangst van het artikel heb je 14 dagen lang herroepingrecht. Je krijgt dan natuurlijk je geld terug. La Ligna zal je geld zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 (dertig) dagen na de terugzending terugbetalen. De enige voorwaarde is dat het artikel ongebruikt en onbeschadigd is en dat je de retourbon volledig en juist hebt ingevuld. De artikelen kunnen NIET geruild worden. 

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Bij je bestelling ontvang je een retourbon met retoursticker. Als je de artikelen wilt retourneren, dien je de artikelen onbeschadigd in de originele verpakking te retourneren samen met de retourbon. Je kunt de retoursticker op de verpakking plakken en het pakket afgeven bij PostNL. Zij zullen het dan kosteloos naar ons terugzenden. 

Er zijn enkele uitzonderingen die niet in aanmerking komen voor restitutie. Deze zijn:  

  • Artikelen die gebruikt, beschadigd of incompleet zijn
  • Artikelen waarvan de originele labels zijn verwijderd
  • Artikelen die gedragen of gewassen zijn
  • Artikelen waarbij zelf is getracht een gebrek te herstellen
  • Artikelen waarvan de gebruiksaanwijzing en/of gebruiksinstructies niet zijn opgevolgd.

 
Na ontvangst van je retourzending ontvangt je een bevestiging van La Ligna. De retourgezonden artikelen worden gecontroleerd. Na controle wordt het aankoopbedrag binnen 30 dagen terugbetaald.

» Naar boven

 

Kosten voor retourneren

Voor het retour zenden van je bestelling naar La Ligna via PostNL worden geen kosten in rekening gebracht.

» Naar boven

 

Retourbetaling

La Ligna streeft ernaar om zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 30 werkdagen, je geld terug te storten op je bank- of girorekening of je creditcard account. Indien er een retourbetaling plaatsvindt aan een creditcard, kan het voorkomen dat je dat niet meteen opgemerkt. Dit kan voorkomen als het bijgeschreven bedrag niet op de bankrekening staat bijgeschreven, maar op je creditcardrekening. Het volgende kun je controleren:

  • De creditcard is gekoppeld aan de bank: het aankoopbedrag wordt dan op je bankrekening gestort.
  • De creditcard is niet gekoppeld aan de bank: het aankoopbedrag staat dan op je creditcard rekening.

Retourbetalingen kunnen uitsluitend gedaan worden op de rekening waarmee betaald is. Voor meer informatie kun je contact opnemen met onze klantenservice door een e-mail te sturen naar klantenservice@laligna.nl

» Naar boven

 

Klachten en garantie

Als je klachten hebt over de artikelen of service van La Ligna, dan horen wij dat graag. Op die manier kunnen wij eraan werken om jou in de toekomst beter van dienst te zijn. Voor klachten over de aangeschafte artikelen kun je terecht bij het La Ligna filiaal waar je het artikel hebt gekocht of in het geval van een online aankoop via klantenservice@laligna.nl. Voor klachten betreffende de service of andere zaken zouden we je willen vragen contact op te nemen via het e-mailadres klantenservice@laligna.nl.

Het kledingstuk dat ik heb gekocht is beschadigd. Wat nu?

Als je bij La Ligna een artikel hebt gekocht dat beschadigd is of fabrieksfouten vertoont, dan kun je deze probleemloos terugbrengen naar de winkel. Wij zullen er dan voor zorgen dat je een nieuw exemplaar meekrijgt of dat je, als het artikel niet meer voorradig is, je geld terugkrijgt.

» Naar boven