Veelgestelde vragen
Bekijk hieronder de veelgestelde vragen. Mocht je vraag er niet tussen staan, dan kan je natuurlijk altijd even contact opnemen met onze klantenservice via klantenservice@laligna.nlBestellen
Bestellen bij La Ligna gaat snel en eenvoudig. In onze webshop vind je een grote verscheidenheid aan artikelen. Via onderstaande stappen heb je de bestelprocedure binnen enkele minuten afgerond.
Kies je artikelen
- Kies de juiste maat en kleur van het gewenste product en plaats de artikelen in je shoppingbag via de bestelknop.
- Verder winkelen? Klik dan op 'verder winkelen'. Wil je jouw shoppingbag bekijken? Klik dan op 'bekijk shoppingbag'.
- Wil je meer dan één artikel van hetzelfde? Verander het aantal en de prijs wordt automatisch aangepast.
- Optioneel: actiecode invoeren onder het kopje 'actiecode'.
- Klaar met winkelen? Klik op de knop 'afrekenen' om de bestelling af te ronden.
Voer je gegevens in
- Log in op jouw La Linga-account of maak een nieuw account aan. Om je bestelling te kunnen verwerken hebben we je adresgegevens nodig zodat wij weten waar we het artikel naar toe moeten sturen.
- Kies het gewenste bezorgadres. Je kunt je artikelen thuis laten bezorgen met PostNL.
- Je kunt je bestelling ook op een ander adres dan het factuuradres laten afleveren. Zet dan een vinkje bij 'afwijkend verzendadres toevoegen' en vul vervolgens de adresgegevens in.
- Kies de gewenste betaalwijze en klik op 'volgende'.
Controleer je bestelling
- In dit scherm zie je een overzicht van je bestelling en de door jouw ingevoerde gegevens.
- Als deze gegevens juist zijn, klik dan op de knop 'bevestig bestelling' om je bestelling te bevestigen. Is er iets niet juist ingevuld? Klik dan op de knop “vorige” om je gegevens of bestelling aan te passen.
- Je wordt vervolgens doorgestuurd naar de door jouw gekozen betaalmethode.
Betalen
Je kunt kiezen uit directe of indirecte betaalmethoden.
Directe betaling (voor snelle levering):
- iDeal
- Mastercard
- Visa
Wanneer je een bestelling plaatst bij www.laligna.nl stem je in met de algemene voorwaarden van SAS Online BV.
SAS Online BV
La Ligna Retouren
Rijnkade 186
1382GT Weesp
- België (€3,95 verzendkosten)
- Luxemburg (€3,95 verzendkosten)
- Duitsland (€3,95 verzendkosten)
- Frankrijk (€8,95 verzendkosten)
- Italie (€8,95 verzendkosten)
- Spanje (€8,95 verzendkosten)
- Verenigd Koninkrijk (€8,95 verzendkosten)
- Oostenrijk (€8,95 verzendkosten)
- Denemarken (€8,95 verzendkosten)
- Noorwegen (€8,95 verzendkosten)
- Zweden (€8,95 verzendkosten)
Betalen
Je kunt op verschillende manieren je webshop bestelling betalen.
- iDEAL
- Mastercard
- Visa
- MisterCash
Heb je toegang tot internetbankieren bij jouw bank? Dan kun je zonder speciale software gebruik maken van iDEAL, de gemakkelijkste manier van betalen op internet. iDEAL wordt ondersteund door de grote Nederlandse banken, zoals SNS Bank, ING, Rabobank en ABN AMRO. iDEAL is een onafhankelijke betalingspartner die op een veilige wijze de transactie tussen jou en La Ligna plaats laat vinden. Wanneer je je bestelling afrondt, betaal je via het officiële iDEAL-scherm. Dit betekent dus een veilige verbinding en een veilige transactie.
Hoe werkt de betaling via iDEAL?
- Bij het afrekenen van de bestelling kun je aangeven dat je met iDEAL wilt betalen.
- Klik op de iDEAL-betaalknop en selecteer je bank.
- Vervolgens word je doorgeleid naar je eigen bank waar de betaalopdracht voor je klaar staat.
- Je wordt door jouw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en je autoriseert de betaling.
- Het bedrag wordt direct van je betaalrekening afgeschreven en La Ligna wordt geïnformeerd dat de bestelling is betaald.
Bezorgen
Wanneer je bestelling voor 13.00 uur bij ons binnenkomt op werkdagen van maandag t/m vrijdag (en is betaald), wordt deze, tenzij anders aangegeven, dezelfde dag verzonden. Afhankelijk van GLS zal dit de volgende dag worden aangeboden bij het gekozen afleveradres.
Er zijn hier een aantal uitzonderingen op:
- Het artikel is niet direct bij ons op voorraad. Het artikel zal dan uit een winkel gehaald worden waardoor de levertijd langer is dan normaal.
- Het betreft een sale-artikel. Tijdens de sale kan het drukker zijn dan normaal en kan het voorkomen dat een bestelling langer duurt dan je van ons gewend bent.
- Tijdens de decembermaand kan de levertijd oplopen i.v.m. de december drukte bij GLS.
Ruilen of retourneren
Ik ben niet tevreden over mijn online aankopen. Kan ik de gekochte artikelen nog ruilen of retourneren?
Heb je in onze webshop een kledingstuk besteld en wil je het artikel retourneren? Dat is geen probleem. Na ontvangst van het artikel heb je 14 dagen lang herroepingrecht. Je krijgt dan natuurlijk je geld terug. La Ligna zal je geld zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 (veertien) dagen na de terugzending terugbetalen. De enige voorwaarde is dat het artikel ongebruikt en onbeschadigd is en dat je de retourbon volledig en juist hebt ingevuld. De artikelen kunnen NIET geruild worden voor een ander artikel, wel voor een andere maat.
Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Als je de artikelen wilt retourneren, dien je de artikelen onbeschadigd in de originele verpakking te retourneren samen met de retourbon. De retourbon wordt mee verzonden met jouw verzendbevestiging per mail. (Let op! Het kan voorkomen dat deze mail in de spam terecht komt.)
Je kan de artikelen opsturen naar:
SAS Online B.V
La Ligna Retouren
Rijnkade 186
1382GT Weesp
Nederland
Er zijn enkele uitzonderingen die niet in aanmerking komen voor restitutie. Deze zijn:
- Artikelen die gebruikt, beschadigd of incompleet zijn
- Artikelen waarvan de originele labels zijn verwijderd
- Artikelen die gedragen of gewassen zijn
- Artikelen waarbij zelf is getracht een gebrek te herstellen
- Artikelen waarvan de gebruiksaanwijzing en/of gebruiksinstructies niet zijn opgevolgd.
Na ontvangst van je retourzending ontvangt je een bevestiging van La Ligna. De retourgezonden artikelen worden gecontroleerd. Na controle wordt het aankoopbedrag binnen 14 dagen terugbetaald.
Hoe kan ik mijn artikelen ruilen voor een andere maat?
Wil je een online besteld artikel ruilen? Retourneer het desbetreffende artikel en bestel het gewenste artikel opnieuw. Wil je het artikel ruilen voor een andere kleur of model? Plaats hiervoor een nieuwe bestelling en retourneer je oude artikel.
La Ligna streeft ernaar om zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen, je geld terug te storten op je bank- of girorekening of je creditcard account. Indien er een retourbetaling plaatsvindt aan een creditcard, kan het voorkomen dat je dat niet meteen opmerkt. Dit kan voorkomen als het bijgeschreven bedrag niet op de bankrekening staat bijgeschreven, maar op je creditcardrekening. Het volgende kun je controleren:
- De creditcard is gekoppeld aan de bank: het aankoopbedrag wordt dan op je bankrekening gestort.
- De creditcard is niet gekoppeld aan de bank: het aankoopbedrag staat dan op je creditcard rekening.
Retourbetalingen kunnen uitsluitend gedaan worden op de rekening waarmee betaald is. Voor meer informatie kun je contact opnemen met onze klantenservice door een e-mail te sturen naar klantenservice@laligna.nl
Het kledingstuk dat ik heb gekocht is beschadigd. Wat nu?
Als je bij La Ligna een artikel hebt gekocht dat beschadigd is of fabrieksfouten vertoont, dan kun je contact opnemen via het e-mailadres klantenservice@laligna.nl. Wij zullen er dan voor zorgen dat je een nieuw exemplaar meekrijgt of dat je, als het artikel niet meer voorradig is, je geld terugkrijgt.
Je kan de artikelen opsturen naar:
SAS Online B.V
La Ligna Retouren
Rijnkade 186
1382GT Weesp
Nederland
Vaste klanten
Het aanmaken van een persoonlijke account werkt als volgt:
· Ga naar 'inloggen'
· Klik op 'registreren'
· Voer je persoonlijke gegevens in
· Voer je e-mailadres in en kies een persoonlijk wachtwoord
· Klik op 'opslaan'
Je persoonlijke account is nu aangemaakt. In de toekomst kun je met je e-mailadres en wachtwoord inloggen in jouw account. Bijvoorbeeld om persoonlijke gegevens aan te passen of om de status van jouw bestelling in te zien. Aan het aanmaken van een La Ligna account zijn geen risico's verbonden. Wij leggen alleen klantgegevens vast om onze klanten te informeren over onze producten en diensten. Wij gaan zeer zorgvuldig om met persoongegevens en zullen adresgegevens nooit verkopen. Zie voor meer informatie ons privacy statement.
Wanneer je ingeschreven staat in ons bestand, krijg je post en e-mail van ons. Mocht je geen post of geen e-mail ontvangen, dan kan het zijn dat er een fout in het adres zit of dat we je complete gegevens nog niet hebben. Je kunt dan een mail sturen naar klantenservice@laligna.nl met je adresgegevens. Ben je nog geen vaste klant van La Ligna? Dan kun je je aanmelden via onze registreerpagina.
Ontvang je momenteel post van La Ligna en wil je onze post niet langer ontvangen? Stuur dan een e-mail met daarin je adresgegevens naar klantenservice@laligna.nl
Voorwaarden
Bescherming persoonsgegevens
Al je gegevens worden vertrouwelijk en beveiligd opgeslagen op onze beveiligde server. La Ligna houdt zich aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP).
Het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) ziet er persoonlijk op toe dat persoonsgegevens zorgvuldig worden gebruikt en jouw privacy ook in de toekomst gewaarborgd blijft.
Recht op inzage
Als betrokkene heb je het recht om inzage te verzoeken in jouw gegevens en het gebruik daarvan door La Ligna. Als betrokkene kun je bij de organisatie vragen of je persoonsgegevens worden gebruikt. Als dat het geval blijkt te zijn, geeft de organisatie je binnen vier weken een overzicht.
Recht op correctie
Op basis van de inzage in je gegevens kun je de organisatie verzoeken de gegevens te verbeteren, aan te vullen, te verwijderen of af te schermen. Dat kan als de gegevens die gebruikt worden door de organisatie feitelijk onjuist, onvolledig of niet ter zake dienend zijn voor het doel of de doeleinden van de verwerking.
Beveiligde verbinding Buckaroo
Via La Ligna betaal je via onze betalingspartner Buckaroo.
Veilig betalen met Buckaroo:
· Zelf online betalingen regelen.
· Duidelijke vertrouwde betalingsschermen vanuit je eigen bank.
· DocData is een onafhankelijke derde partij tussen jouw en SAS Online B.V.
· Veilige betalingsverbinding.
Buckaroo waarborgt uw veiligheid met een veilige SSL-verbinding. Buckaroo is inmiddels uitgegroeid tot een toonaangevende payment service provider (PSP) in Europa.
SSL-verbinding
Transacties vinden plaats op een veilige SSL verbinding. Deze verbinding (bekend door het gele slotje rechts onder in uw beeldscherm) garandeert een veilige transactie tussen jouw en je bank. Dit is een sterke vorm van encryptie (versleuteling), die voorkomt dat kwaadwillende je gegevens kunnen gebruiken. De bank zal tijdens de transactie het transactiescherm in het beeldscherm plaatsen. Zo ben je vertrouwd en veilig online aan het winkelen. Doordat de bank via La Ligna verbinding maakt via een SSL verbinding zal alleen het pictogram (het gele slot) komen te vervallen. Dezelfde SSL veiligheid is daarentegen wel aanwezig. Ook vanuit het buitenland vinden je betalingen plaats op een veilige SSL verbinding.
Al jouw gegevens, inclusief uw creditcardnummer, worden beveiligd met SSL. Jouw creditcardnummer wordt bovendien maar eenmalig gebruikt voor betaling van je bestelling en niet verder opgeslagen. La Ligna zal jouw gegevens daarom nooit nog een tweede maal kunnen gebruiken.
Voor La Ligna is het van groot belang dat klantgegevens zorgvuldig worden verwerkt. De klantgegevens worden dan ook met de grootst mogelijk zorg behandeld en beveiligd. La Ligna houdt zich aan de eisen die de Wet Bescherming Persoonsgegevens stelt aan een zorgvuldige gegevensverwerking.
De verantwoordelijke voor de gegevensverwerking is SAS Online, Kerklaan 9b, 1251 JR Laren. De verwerking van persoonsgegevens is aangemeld bij het College Bescherming Persoonsgegevens, te Den Haag.
Verwerking van persoonsgegevens
La Ligna legt klantgegevens vast, wanneer u klant bent van La Ligna. Om u optimaal van dienst te kunnen zijn, legt La Ligna klantgegevens vast door middel van een klantenkaart of wanneer u contact heeft met La Ligna. La Ligna gebruikt deze gegevens voor de uitvoering van een overeenkomst, het klantenkaartprogramma, (extra) service en om u op de hoogte te houden van bijvoorbeeld de start van een nieuwe collectie of extra kortingen. Daarnaast kan La Ligna u informeren over producten en diensten van zorgvuldig geselecteerde partners die voor u relevant kunnen zijn. Indien u geen prijs stelt op informatie van La Ligna of u wilt de toestemming voor het gebruik van uw e-mailadres intrekken, dan kunt u dit schriftelijk melden bij: SAS Online, Kerklaan 9b, 1251 JR Laren of per e-mail aan klantenservice@laligna.nl.
Clickgedrag
Op de website van La Ligna worden algemene bezoekgegevens bijgehouden, zonder dat deze bezoekers identificeren, zoals de meest gevraagde pagina's. Het doel hiervan is om de inrichting van de website te optimaliseren. Ook kunnen deze gegevens worden gebruikt om voor meer gerichte informatie op de site te zetten. Op deze wijze kan La Ligna haar dienstverlening aan haar klanten verder optimaliseren.
Gebruik van Cookies
La Ligna maakt bij het aanbieden van haar diensten gebruik van cookies. Dit is een eenvoudig klein bestandje met gegevens dat op de harde schijf van uw computer wordt opgeslagen. La Ligna maakt gebruik van tijdelijke cookies. Deze cookies bevatten geen persoonsgegevens en worden enkel gebruikt om het gebruik van de website van La Ligna voor u gemakkelijker te maken.
Daarnaast maakt La Ligna ook gebruik van een speciaal cookie. Aan de hand van dit cookie kan onze website u herkennen, de volgende keer dat u op de website langskomt. Met behulp van dit cookie kan de site speciaal op u worden ingesteld; een hulpmiddel om het gebruik van de site voor u nog aangenamer te maken. Als u in uw browser het gebruik van cookies heeft uitgezet, kunt u nog steeds de meeste onderdelen van de website bezoeken.
La Ligna maakt tevens gebruik van remarketing. Wanneer u een bezoek heeft gebracht aan de website van La Ligna is de kans aanwezig dat u daarna tijdens het bezoeken van andere websites advertenties van La Ligna te zien krijgt. Op deze manier hebben wij de mogelijkheid om u op de hoogte te houden van onze nieuwste collectie en laatste acties. Wilt u liever geen reclame-uitingen zien van La Ligna tijdens het bezoeken van andere sites? Dan kunt u zich afmelden door uw Google Ads Instellingen aan te passen.
La Ligna en andere websites
Op de website van La Ligna treft u een aantal links aan naar andere websites. La Ligna kan echter geen verantwoordelijkheid dragen met betrekking tot de omgang door die partijen met uw gegevens. Lees hiervoor de privacyverklaring, indien aanwezig, van de website die u bezoekt.
Vragen
Heeft u vragen of opmerkingen over ons privacybeleid, dan kunt u deze richten aan SAS Online, Kerklaan 9b, 1251 JR Laren of per e-mail aan klantenservice@laligna.nl.
Wijzigingen
La Ligna behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in de privacyverklaring. Check daarom regelmatig de privacyverklaring voor het privacybeleid van La Ligna.
Laren, 2019